Do degustacji jeden krok

Nie ma lepszego sposobu na zachęcenie do zakupu produktu spożywczego, niż zaproszenie do jego darmowej degustacji. Uśmiechnięta hostessa lub host w schludnym stroju ma za zadanie przyciągnąć uwagę przechodnia lub gościa, skierować ją na produkt i zaprosić do skosztowania. Będzie wyglądać bardziej profesjonalnie, jeśli zamiast trzymania tacy z produktem, towarzyszył jej będzie stolik lub stoisko.

Co musi się znaleźć na stoisku degustacyjnym?

stoisko degustacyjneProdukt sam w sobie zachęca do degustacji, o ile jest rozsądnie wyporcjowany oraz przygotowany w taki sposób, aby ochronić degustatora przed ubrudzeniem się. Kreatywność w ułożeniu próbek również ma swoje znaczenie. Najlepiej, aby stoisko degustacyjne współgrało estetycznie i kolorystycznie z hostessą/hostem. Jego konstrukcję stanowi najczęściej tekstylny stand z dwoma filarami po bokach, które utrzymują go w równowadze. Na końcu filarów znajduje się etykieta, również tworzywa sztucznego, z logo firmy, która powinna widnieć kilkanaście centymetrów nad hostessą/ hostem, tak, aby nie utrudniać pracy. Od strony przechodniów dolna część standu jest zasłonięta, to dodatkowa powierzchnia do wyeksponowania marki producenta wyrobów. Natomiast od strony wewnętrznej, niewidocznej dla degustatorów często przewidziane są półki, na których opiekun stoiska może położyć zapas produktów, środki czystości czy rzeczy osobiste. W niedalekim sąsiedztwie stoiska powinien znaleźć się obowiązkowo kosz na odpady.

Podczas planowania wyglądu stoiska degustacyjnego, zawsze należy zastanowić się, jak my sami chcielibyśmy być obsłużeni i co by przekonało nas do degustacji? Następnie warto zadać te pytania znajomym. I oczywiście – w ramach podziękowania – zaprosić ich na degustację. Nawet perfekcyjne przygotowana degustacja nie spełni swojej funkcji, jeśli najpierw nie zadbamy o reklamę.