Jak działa marketing zapachowy?

Niby uważa się, że węch nie jest wcale tak bardzo ważny u człowieka. U psa, owszem – w końcu u psa węch to jego najważniejszy, człowiek skupia się raczej na wzroku i słuchu – w tej właśnie kolejności. I to wszystko tak naprawdę prawda. Ale jednak węch dla człowieka też ma znaczenie.

Czy marketing zapachowy jest skuteczny?

marketing zapachowyKażdy chyba kiedykolwiek miał katar. Z rodzaju tego okropnego kataru, który zabiera ludziom węch. I wtedy dopiero człowiek zaczyna doceniać to, co stracił. Zwłaszcza, że w połączeniu z węchem pozostaje przecież smak. A utrata smaku naprawdę potrafi zaboleć. Życie bez tych małych, codziennych przyjemności, które sprawia człowiekowi jedzenie nie jest zbyt wiele warte. Jednak nie o jedzeniu chciałam wam mówić, a o czymś, co zwie się bardzo aromatycznie – aromamarketing. Znacie to określenie? Nie? A znacie może to uczucie, w którym wchodzicie do sklepu, czujecie zapach świeżo wypieczonego pieczywa i już wiecie, że musicie kupić świeże bułeczki? To właśnie jest skuteczny marketing zapachowy. Jednak nie myślcie sobie, że to wszystko, co spece od marketingu są nam w stanie zaoferować. W końcu aromatyzacja to zagadnienie, które jest zgłębiane przez specjalistów od marketingu od naprawdę dawna. Kompozycje zapachowe to coś, nad czym myślą wszyscy, którym zależy na podniesieniu sprzedaży. I wiecie co? To naprawdę działa. Moja wiedza na temat zapachów zamyka się w zagadnieniu, którego dotyka neutralizacja zapachów a jednak ja tak często daję się nabrać na to, że potrzebuję świeżych bułeczek czy innych rzeczy, które tak upojnie mi pachną, gdy robię zakupy.

I często dopiero w domu łapię się na tym, że przecież niekoniecznie tych rzeczy potrzebuję. A już zdecydowanie nie było ich na mojej liście zakupów. Bo tak, czasami zdarza mi się chodzić do sklepu z listą zakupów, wiem, że jak na mnie to duży wyczyn.