Trening uzupełniający i elektroniczny pomiar czasu

Bieganie jest wymagającym sportem, w którym każda partia mięśni ma znaczenie. Powinniśmy całościowo przygotowywać się do udziału w zawodach na każdym dystansie. Umożliwi to trening uzupełniający dla biegacza.

Dokładny elektroniczny pomiar czasu zawsze się przyda

elektroniczny pomiar czasuMożna go wykonać w domu korzystając z dostępnych w sieci filmików, albo kupić karnet na siłownię. Robimy ćwiczenia z niedużym obciążeniem w 3 seriach po 10-15 powtórzeń. Można wykonać kilka obwodów. Pomiar czasu na zawodach i porównanie swoich wyników rok do roku, daje kompletny obraz sytuacji oraz tego, czy czynimy postępy trenując. Dlaczego pomiar czasu jest tak ważny? Pozwala on dobrać odpowiedni trening stanowiący uzupełnienie standardowych treningów biegowych dla każdego, niezależnie od stopnia zaawansowania. Wszystkie partie mięśni powinny być mocne, bo wpływa to na rezultaty biegowe. Ważny jest silny korpus, mięśnie brzucha, intensywnie podczas biegu pracują też mięśnie barków i ramion. Tylko profesjonalnie dobrany trening przeprowadzany na siłowni pod okiem kompetentnego trenera przyniesie oczekiwany wynik. Dokładny elektroniczny pomiar czasu to najlepsze narzędzie precyzyjnie określające osiągnięty na zawodach czy podczas treningu rezultat, dlatego warto skrupulatnie przyłożyć się także do treningu uzupełniającego, aby wyniki były coraz lepsze. Warto wprowadzać zmiany w swoich codziennych treningach i przyzwyczajać organizm do coraz to nowych obciążeń (na przykład wydłużać dystans biegowy o kilka kilometrów, lub stopniowo stawiać sobie nowe cele jeśli chodzi o tempo pokonywania konkretnych odcinków.

Należy jednak podchodzić do tego ostrożnie po to, by nie nabawić się kontuzji, która nas wykluczy z treningów na dłuższy okres. Dodatkowe ćwiczenia zwiększą elastyczność mięśni. Połączenie ich z rozciąganiem zwiększy moc korpusu i brzucha.